Algemene Voorwaarden

Dit zijn de Algemene Verkoop-, Leverings- en Betalingsvoorwaarden van Salientje, gevestigd te 4706JC 30 te Roosendaal.
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Breda onder nummer 68927924.

Definities


Salientje: De verkopende partij van de artikelen, welke aangeboden worden via
de webshop www.salientje.nl

Consument: De partij welke het/de artikel(en) afneemt en betaalt aan Salientje

Artikel: De goederen welke voor verkoop aangeboden worden in de webshop

Leverantie: Het uitleveren van het/de artikel(en) na registratie en betaling in de
webshop

Verzendpartner: Derde partij dat voor Salientje de bezorging van het/de artikel(en)
verzorgt

Betaling: Het hetzij langs elektronische weg, hetzij contant betalen van de/het
te verkrijgen artikel(en)

Dag: Kalenderdag


Artikel 1 Toepassing
1.1 Alle leveranties en betalingen aan Salientje zijn onderhevig aan deze Algemene Voorwaarden.
1.2 Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden dienen schriftelijk door Salientje te worden
bevestigd.


Artikel 2 Privacy
Salientje hecht grote waarde aan een veilige digitale omgeving om in te winkelen. Er zijn daarom enkele maatregelen getroffen om deze veiligheid zo groot mogelijk te maken.
2.1 De website is voor uw en onze veiligheid beveiligd met een SSL-certificaat.
2.2 Er zal altijd toestemming worden gevraagd om zogenaamde cookies te plaatsen om uw winkelervaring zo soepel mogelijk te laten verlopen.
2.3 Uw persoonlijke gegevens zullen nooit met derden gedeeld worden, tenzij juridisch onderzoek (in geval van bijvoorbeeld vermoedens van fraude) dit vereist.
2.4 Uw persoonlijke gegevens zullen slechts gebruikt worden om een digitaal account in te richten in de webshop en deze gegevens te gebruiken om het/de artikel(en) uit te leveren op een door de consument opgegeven afleveradres.




Artikel 3 De overeenkomst
3.1 De overeenkomst tussen de Salientje en consument is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. In de laatste stap voor de betaling zal dit voldoende duidelijk vermeld zijn. Gaat de consument over tot betaling, hetzij via Vooruit Betaling door middel van directe overschrijving, via Ideal of Paypal is de overeenkomst definitief. Nadat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken, de betaling is ontvangen door de webwinkel en/of het product is in gebruik genomen door middel van het verwijderen van labels/verpakking, is de consument eigenaar geworden van het betreffende product.
3.2 De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden.

3.4 Nadat de consument tot aankoop is overgegaan, ontvangt de consument van Salientje een bevestiging via e-mail over de aankoop. Daarin staat vermeld de/het artikel(en) die de consument heeft aangekocht, wat het kost (inclusief verzendkosten) en waar de consument terecht kan voor eventuele klachten of opmerkingen.

Artikel 4 Prijs en Aanbiedingen
4.1 De prijzen zoals vermeld in de webshop zijn bindend. Van deze prijzen zal niet afgeweken worden tenzij schriftelijk anders door Salientje is bevestigd.
4.2 Wanneer u een artikel koopt waarvoor in die periode geen actie en/of korting geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor de actie en/of korting.
4.3 Alle in de webshop vermelde prijzen zijn ten alle tijden inclusief btw.


Artikel 5 Betalingen
5.1 In de webshop zijn verschillende mogelijkheden opgenomen om de betaling te realiseren.
– Ideal: beschikbaar voor alle klanten met een Nederlandse bankrekening, deze service verloopt via Mollie.
– Paypal: beschikbaar voor alle klanten met een actief Paypal account.
– Vooruit Betalen: beschikbaar voor alle klanten, hiervoor dient handmatig de betaling direct overgeschreven te worden. Zodra de betaling binnen is, dat enkele dagen kan duren, zal/zullen het/de artikel(en) opgestuurd worden.
– Contant: beschikbaar voor klanten die het/de artikel(en) komen ophalen bij de vestigingslocatie.
5.2 Salientje accepteert geen betalingen achteraf, tenzij dit schriftelijk anders is vastgelegd in een uitzonderlijke, onderlinge communicatie.


Artikel 6 Levering en onbestelbaar
6.1 In de webshop krijgt de consument de keuze uit de volgende verzendmethodes:
– Pakketpost Nederland via PostNL
Voor Pakketpost naar een Nederlands postadres
– Pakketpost België, Luxemburg, Duitsland via PostNL
Voor Pakketpost naar een Belgisch, Luxemburgs of Duits postadres
– Afhalen bij de vestiging
Voor het afhalen zal schriftelijk gecommuniceerd worden over de tijden waarop de consument terecht kan bij de vestiging.

Buiten de hier genoemde landen wordt (nog) niet geleverd.


6.2 Verzending geschied via PostNL. De consument krijgt, wanneer de verzending een feit is, een e-mail met daarin het zogenaamde Track&Trace nummer.
6.3 Salientje is verplicht om het/de bestelde artikel(en) binnen 30 dagen te hebben verzonden. In de praktijk zal Salientje zich ervoor inzetten om het artikel binnen de op de webshop gestelde termijn(en) afgeleverd te hebben.
6.4 Mocht het geval zich voordoen dat een artikel niet bestelbaar is maar toch afgerekend is, dan wordt de consument schriftelijk in de gelegenheid gesteld een keuze te maken:
– de consument kan wachten tot het artikel alsnog uitgeleverd kan worden. Hierover zal binnen 7 dagen na de melding van onbestelbaarheid schriftelijk gecommuniceerd worden.
– de consument kan een ander artikel met overeenkomstig bedrag kiezen ter vervanging van het in eerste instantie gekozen artikel.
– de consument kan het geldbedrag overeenkomstig met de prijs van het onbestelbare artikel teruggestort krijgen. Enkel als dit artikel het enige artikel in de bestelling was zullen ook de verzendkosten worden teruggestort.


Artikel 7 Bedenktijd
7.1 Na het afleveren (door de verzendpartner), of na het ophalen (door de consument op de vestigingslocatie) van een artikel heeft de consument 14 dagen bedenktijd.
7.2 Voedingsmiddelen, zoals de aangeboden thee in deze webshop, kunnen niet geretourneerd worden.


Artikel 8 Garanties en Retourzendingen
8.1 Op de artikelen die Salientje uitlevert, door middel van verzending door onze verzendpartner, aan de consument zit garantie tot het moment dat de consument de levering gecontroleerd heeft.
8.2 Op artikelen die bij de vestiging worden opgehaald zit garantie tot de betaling feitelijk is.
8.3 Als er een beschadiging, defect of andere onvolmaaktheid aan het/de artikel(en) wordt ontdekt dient dit binnen 2 dagen na uitlevering door onze verzendpartner schriftelijk te worden gemeld, bij voorkeur met fotografisch bewijsmateriaal. Bij overschrijding van dit termijn vervallen alle vorderingsrechten.
8.4 Retourzendingen zonder voorafgaande instemming van Salientje worden niet geaccepteerd. De gemaakte verzendkosten komen dan in zijn geheel voor de consument.
8.5 Artikelen die worden geretourneerd, in het kader van bedenktijd, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking/labels en in nieuwstaat te verkeren. Als het artikel niet voldoet aan de hier genoemde eisen behoudt Salientje zich het recht het artikel als verloren te beschouwen en daarom het reeds ontvangen bedrag niet te retourneren.
8.6 Artikelen die worden geretourneerd doordat een verkeerd artikel is opgestuurd door Salientje, dient dit artikel voorzien te zijn van de originele verpakking/labels en in nieuwstaat te verkeren. Als het artikel niet voldoet aan de hier genoemde eisen behoudt Salientje zich het recht het artikel als verloren te beschouwen en daarom het reeds ontvangen bedrag niet te retourneren.
8.7 In het geval dat er een verkeerd artikel is verstuurd door Salientje en geretourneerd dient te worden zal Salientje de verzendkosten van het te retourneren artikel voor haar rekening nemen.
8.6 Artikelen die worden geretourneerd, in het kader van beschadiging, defect of andere onvolmaaktheid, dienen van de originele verpakking/labels voorzien en ongebruikt te zijn.



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2020 - 2022 Salientje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel