IJsthee

Niets is lekkerder tijdens de hete zomerdagen dan een heerlijk verfrissend drankje. Naast dat IJsthee erg lekker is, kan zelfgemaakte IJsthee ook nog erg gezond zijn, zonder suiker en laag in caloriën. Hoe wij deze maken? Dat laten we je hieronder zien. 

Wat heb je nodig?
- Een basisthee naar keuze, we gebruiken voor dit voorbeeld Groene Thee.
- Naast deze basisthee gebruiken we, voor de fruitsmaak, Bosvruchten Thee
- Een grote hittebestendige (schenk)kan van tenminste 1 liter.
- 2 thee-eitjes.
- IJsklontjes.

Allereerst, breng je een liter (kraan)water aan de kook in een waterkoker. Terwijl het water aan de kook geraakt, vul je twee thee-eitjes met de thee, 8 gram groene thee en 4 gram bosvruchten thee. Zodra het water heeft gekookt, schenk je deze in de grote (schenk)kan en laat deze 5 minuten afkoelen. Na deze vijf minuten kun je de gevulde thee-eitjes in de kan hangen en deze 8 - 10 minuten laten trekken. Deze tijd kun je, naar gelang je smaak, korter of langer maken. Als het water kamertemperatuur heeft bereikt kun je het in de koelkast zetten om lekker koud te worden. 

Na enige tijd in de koelkast is de afgekoelde IJsthee klaar om te drinken. Je kan uiteraard altijd nog variëren met toevoegingen die je zelf lekker vind, zoals bijvoorbeeld verse muntblaadjes (als de IJsthee al gekoeld is), honing (als het water nog warm is) of een paar schijfjes limoen onder in de kan (als de IJsthee al gekoeld is). 

Geniet van je zelfgemaakte IJsthee!

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2020 - 2022 Salientje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel